FAQ

Nie, ponieważ stypendium przyznawane jest na rok akademicki – do czerwca kolejnego roku.

Elektroniczne wnioski o stypendia, zapomogę i zakwaterowanie w akademiku studenci składają wyłącznie przez Wirtualną Uczelnię. Kandydaci zainteresowani miejscem w akademiku składają elektroniczne wnioski przez platformę rekrutacyjną, kafelek „AKADEMIKI „

Elektroniczne wnioski o stypendia, zapomogę i miejsce w akademiku składane są w formie elektronicznej w Wirtualnej Uczelni, dlatego nie ma konieczności dostarczania ich osobiście. Dokumenty wymagane do stypendium socjalnego należy przesłać za pośrednictwem poczty tradycyjnej (pocztą polską lub kurierem) lub dostarczyć osobiście do Działu Pomocy Materialnej.

Tak, ponieważ w dniu rozpatrywania wniosku rodzeństwo jest już pełnoletnie.

Nie, uczelnia może zgłosić do ubezpieczenia zdrowotnego tylko studenta, który ukończył 26 lat. Rodzice muszą zgłosić swoje dzieci do ubezpieczenia w Urzędzie Pracy.

Jeśli pobierasz stypendium socjalne w zwiększonej wysokości musisz dostarczyć nam oświadczenie o zamieszkaniu w obiekcie innym niż Dom Studencki UMED. Oświadczenie musisz dostarczyć także gdy ubiegałeś się o stypendium będąc zakwaterowanym w akademiku i w trakcie roku zrezygnowałeś z niego. Oświadczenie należy wypełnić i przesłać przez Wirtualną Uczelnię (E-sprawy -> E-Obiegi -> E-Usługi -> Oświadczenia) 

Nie. Stypendium socjalne w zwiększonej wysokości można uzyskać jedynie w szczególnie uzasadnionych przypadkach.

Podczas składania elektronicznie wniosków należy dołączyć także załączniki potwierdzające Twoje osiągnięcia / orzeczenie / zaistniałą sytuację losową. Po posiedzeniu Komisji Stypendialnej należy pobrać decyzję zamieszczoną w Wirtualnej Uczelni.  Składając wniosek o Stypendium dla osób niepełnosprawnych należy pamiętać o dostarczeniu oryginału aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności do Pełnomocnika ds. osób niepełnosprawnych.

Po złożeniu wniosku przez Wirtualną Uczelnię (WU), w przeciągu 14 dni dostarcz wszystkie wymagane załączniki do Działu Pomocy Materialnej. Po rozpatrzeniu kompletnego wniosku, na Twoim koncie w WU, w zakładce „Decyzje” pojawi się decyzja, którą należy pobrać

Sprawdź w Wirtualnej Uczelni czy podałeś prawidłowy numer konta. Numer konta powinien być jednakowy dla wszystkich wypłacanych świadczeń. Pamiętaj, że pierwsza wypłata dokonywana jest pod koniec listopada (z wyrównaniem za październik).

Wypłaty świadczeń przewidziane są na cztery dni przed końcem każdego miesiąca. Pierwsze wypłaty mają miejsce w listopadzie (z wyrównaniem za październik).

Tak, ponieważ rodzice są wykazani w Urzędzie Gminy jako właściciele gruntów.

Tak. Nie liczymy tylko wtedy, gdy umowa dzierżawy jest zawarta zgodnie z przepisami o ubezpieczeniu społecznym rolników, to znaczy wydzierżawiający to  rencista.

Jeśli czekasz na komisję w sprawie wydania nowego orzeczenia, złóż wniosek o stypendium dla osób niepełnosprawnych wraz z oświadczeniem o oczekiwaniu na nową decyzję.

Nie, zapomoga jest przyznawana studentowi znajdującemu się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej. Złóż wniosek o stypendium socjalne.

Nie, miejsce pobytu rodziców nie ma znaczenia.

Nie, musisz wykazać dochody rodziców. Zgodnie z prawem jeśli dziecko ukończyło 18 lat i nadal kontynuuje naukę, rodzice mają obowiązek utrzymywania go do 26 roku życia. Jeżeli rodzice żyją i nie mają zasądzonych wobec Ciebie alimentów musisz zatem wykazywać dochody rodziców. By nie wykazywać rodziców na wniosku, musisz spełniać warunki dla osób samodzielnych finansowo.

Wtedy, gdy spełniasz jeden z wymienionych warunków:
– ukończyłeś 26 lat,
– lub pozostajesz w związku małżeńskim,
– lub masz na utrzymaniu dziecko,
– lub osiągnąłeś pełnoletniość przebywając w pieczy zastępczej,
– lub posiadasz stałe źródło dochodów i Twój przeciętny miesięczny dochód w poprzednim roku podatkowym oraz w roku bieżącym w miesiącach poprzedzających miesiąc złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 3, jest wyższy lub równy 40% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego od dnia 1 stycznia roku poprzedzającego rok akademicki, na który przyznawane jest stypendium socjalne, na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę oraz nie prowadzisz wspólnego gospodarstwa domowego z żadnym z rodziców.

Tak, jeśli rodzeństwo jest na utrzymaniu Twoich rodziców we wspólnym gospodarstwie domowym.

Nie, chyba, że sądownie nastąpiło Twoje przysposobienie.

Wniosek o stypendium socjalne, Rektora, stypendium dla osób niepełnosprawnych i zapomogę należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem Wirtualnej Uczelni (wyjątkiem jest sytuacja, gdy nie masz jeszcze aktywnego konta w Wirtualnej Uczelni).

Brakujące dokumenty należy dostarczyć osobiście lub przesłać pocztą do Działu Pomocy Materialnej:
Dział Pomocy Materialnej
Plac Hallera 1,
90-647 Łódź
Budynek 1b, 2 piętro, pokoje 204-205.

Skontaktuj się z Działem Pomocy Materialnej telefonicznie: 799–092-102, lub mailowo: pomocmaterialna@umed.lodz.pl

Tak, jednakże nie może być to ten sam rodzaj stypendium.  Świadczenia możesz pobierać tylko na jednym, wskazanym przez Ciebie kierunku.

Nie, stypendia Rektora, socjalne, dla niepełnosprawnych i zapomoga to dochody nieopodatkowane i nie wykazuje się ich w Urzędzie Skarbowym jak i nie wlicza do dochodu.

Tak, ale decyzję podejmuje Komisja Stypendialna, należy więc złożyć wniosek o wypłatę stypendium podczas urlopu.

Nie, kontynuacja nauki uprawniająca do korzystania ze świadczeń musi prowadzić do uzyskania tytułu magistra.

Możesz złożyć wniosek o przyznanie stypendium socjalnego. Skontaktuj się z Działem Pomocy Materialnej telefonicznie: 799–092-102, lub mailowo: pomocmaterialna@umed.lodz.pl

Nie, jeśli nie jesteście w związku małżeńskim.

Nie, możesz otrzymywać stypendia tylko na jednym, wskazanym przez Ciebie kierunku studiów.

Niezbędne jest oryginalne zaświadczenie z Urzędu Skarbowego. Zaświadczenie o dochodach dotyczy wszystkich pełnoletnich członków rodziny.

Tak, ale nie dłużej niż 5 miesięcy

Nie.

Wszystkie informacje zamieszczamy w Wirtualnej Uczelni. W przypadku składania wniosków w formie elektronicznej, student otrzymuje decyzję na swoje konto w WU. Informacje o przyznaniu akademika dostaniesz na maila .

Aktualne stawki stypedniów znajdziesz na stronie internetowej https://pomocmaterialna.umed.pl/stypendia w kafelku interesującego Cię  stypendium.

Wniosek o stypendium socjalne możesz złożyć w momencie gdy twoja sytuacja materialna wskazuje na potrzebę korzystania z pomocy materialnej. Oznacza to, że w przypadku pogorszenia się sytuacji materialnej Twojej rodziny, wniosek możesz złożyć także w trakcie roku akademickiego. Wnioski na nowy rok akademicki uruchamiane są w Wirtualnej Uczelni od dnia 1 września.

Oświadczenie o dochodach nieopodatkowanych składa student za siebie i każdego pełnoletniego członka rodziny. Oświadczenie dostępne jest w Wirtualnej Uczelni w zakładce e‑sprawy → e‑obiegi → e‑usługi

Wykaz niezbędnych dokumentów znajdziesz w na stronie https://pomocmaterialna.umed.pl/stypendium/

Wnioski o stypendium Rektora na nowy rok akademicki można składać wyłącznie w dniach 23 września – 5 października.

Nie, ale musisz zaliczyć poprzedni rok akademicki w terminie i uzyskać  wpis na rok kolejny.

Każdego roku jest to inna średnia, która zależy od ilości złożonych wniosków oraz średniej jaką uzyskali studenci, którzy je złożyli. Dodatkowo liczone są również osiągnięcia, które są osobno punktowane i wpływają na liczbę punktów w ostatecznym rankingu.

Tak, powtarzanie wyklucza jedynie możliwość pobierania stypendium rektora oraz stypendium ministra.

W takiej sytuacji należy wysłać brakujące dokumenty do osoby odpowiedzialnej za dany kierunek ds. stypendialnych we wskazanym terminie. Jeżeli student ma wątpliwości czy dokument należy przedstawić oryginalny czy też wystarczająca jest kopia lub skan, to należy skontaktować się z działem Pomocy Materialnej.

O Stypendium Rektora mogą ubiegać się studenci:
– którzy w poprzednim roku akademickim uzyskali wysoką średnią oraz posiadają osiągnięcia naukowe lub artystyczne lub sportowe
– którzy terminowo zaliczyli wszystkie przedmioty niezależnie od formy studiów
– przyjęci na 1 rok studiów, którzy są laureatami olimpiady międzynarodowej albo laureatem lub finalistą olimpiady centralnej
– przyjęci na 1 rok studiów, którzy są medalistami co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski

Decyzję o przyznaniu albo odmowie przyznania Stypendium Rektora należy odebrać w Wirtualnej Uczelni.

Podstawą przyznania zapomogi jest przejściowa trudna sytuacja życiowa. Z tej formy pomocy możesz skorzystać w ciągu 3 miesięcy od wystąpienia takiego zdarzenia. Do wniosku musisz dołączyć dokumenty potwierdzające zaistniałą sytuację. W przypadku złej sytuacji materialnej spowodowanej zdarzeniami innymi niż losowe, złóż wniosek o stypendium socjalne.

W sprawach dotyczących osób niepełnosprawnych skontaktuj się z Pełnomocnikiem ds. osób niepełnosprawnych – Strefa Obsługi Studenta, pl. Hallera 1, parter, nr telefonu: tel. (0-42) 272 52 09. Informacje możesz również znaleźć na stronie.

Możesz ubiegać się o stypendium socjalne, socjalne podwyższone, dla osób niepełnosprawnych, zapomogę i stypendium Rektora, a także stypendium z Funduszu Własnego UMED. Stypendia przyznawane są wyłącznie na wniosek studenta. Proszę o kontakt z Działem Pomocy Materialnej.

Podstawowym kryterium otrzymania miejsca w akademiku jest odległość od miejsca zamieszkania do uczelni również bierzemy pod uwagę szczególną sytuacje studenta, w tym niepełnosprawność, piecza zastępcza, sieroctwo. Ponadto podstawowym kryterium dla studentów mieszkających w akademikach jest ciągłość zamieszkania oraz brak zaległości w bieżących płatnościach za akademik.

W trakcie trwania roku akademickiego można korzystać z wolnych miejsc. Zakwaterowanie następuje po uzyskaniu zgody kierownika domu studenckiego.

.

Informacja o przyznaniu miejsca w DS jest udostępniona w ESOS, a dla studentów rozpoczynających studia na UM dodatkowo przekazywana za pomocą poczty elektronicznej na adres wskazany we wniosku.

.

Aktualny cennik znajdziesz na stronie internetowej akademików. https://akademiki.umed.pl

.

W okresie wakacyjnym umowa może zostać podpisana z mieszkańcem na okres 3 miesięcy tj. od 01 lipca do 20 września.

.

Kaucja gwarancyjna obowiązuje każdego mieszkańca zakwaterowanego w domu studenta. 

.

Informacje o wyposażeniu akademików znajdziesz na stronie akademików https://akademiki.umed.pl
W celu uzyskania szczegółowych informacji skontaktuj się z  administracją wybranego akademika.

.

W przypadku opóźnienia lub wpłaty niepełnej kwoty naliczana jest opłata dodatkowa w wysokości 50,00 zł.

.

W celu zapewnienia sobie otrzymanego miejsca w akademiku należy dokonać pierwszej przedpłaty za miesiąc październik zgodnie z otrzymaną treścią mailową przekazywaną przez Dział Pomocy Materialnej na adres wskazany we wniosku.

.

Kaucja gwarancyjna wnoszona jednorazowo przed zakwaterowaniem się studenta w wysokości 700,00 zł

.

Kaucja gwarancyjna wnoszona jednorazowo przed zakwaterowaniem się studenta w wysokości 700,00 zł

.

Zwrot kaucji następuje na wniosek studenta, po ostatecznym wykwaterowaniu z domu studenckiego.

.

Informacje dotyczące akademików możesz otrzymać w administracji danego akademika lub ze strony internetowej https://akademiki.umed.pl

.

Umowa  podpisywana jest na okres do 9 miesięcy, lecz nie dłużej niż do 30 czerwca natomiast w okresie wakacyjnym umowa może zostać zawarta do 3 miesięcy, lecz nie dłużej jak do 20 września.

.

Podczas zakwaterowania studenci starszych roczników muszą mieć ze sobą legitymację studencką, natomiast studenci I-go roku muszą mieć ze sobą ważny dokument tożsamości wraz z potwierdzeniem wpłaty kaucji gwarancyjnej w wysokości 700,00 zł.

.

Rezygnacje z przyznanego akademika składamy poprzez e-mail lub telefonicznie do administracji danego akademika.

.

Zakwaterowanie mieszkańców, którym przyznano miejsce w DS na dany rok akademicki rozpoczyna się nie wcześniej niż na cztery dni robocze przed rozpoczęciem roku akademickiego, we wrześniu, w godzinach pracy administracji. Zakwaterowanie w terminie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, jest nieodpłatne do dnia rozpoczęcia roku akademickiego.

.

Uczelnia nie zapewnia miejsc parkingowych.

.

Informację o płatnościach znajdziesz na swoim koncie w Wirtualnej Uczelni.

.

Skip to content