FAQ

Nie, ponieważ stypendium przyznawane jest na rok akademicki – do czerwca kolejnego roku.

Elektroniczne wnioski o stypendia, zapomogę i zakwaterowanie w akademiku studenci składają wyłącznie przez Wirtualną Uczelnię. Kandydaci zainteresowani miejscem w akademiku składają elektroniczne wnioski przez platformę rekrutacyjną, kafelek „AKADEMIKI „

Elektroniczne wnioski o stypendia, zapomogę i miejsce w akademiku składane są w formie elektronicznej w Wirtualnej Uczelni, dlatego nie ma konieczności dostarczania ich osobiście. Dokumenty wymagane do stypendium socjalnego należy przesłać do Działu Pomocy Materialnej za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub dostarczyć osobiście, pocztą polską lub kurierem do Działu Pomocy Materialnej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

Tak, ponieważ w dniu rozpatrywania wniosku rodzeństwo jest już pełnoletnie.

Nie, uczelnia może zgłosić do ubezpieczenia zdrowotnego tylko studenta, który ukończył 26 lat. Rodzice muszą zgłosić swoje dzieci do ubezpieczenia w Urzędzie Pracy.

Jeśli pobierasz stypendium socjalne w zwiększonej wysokości musisz dostarczyć nam oświadczenie o zamieszkaniu w obiekcie innym niż Dom Studencki UMED. Oświadczenie musisz dostarczyć także gdy ubiegałeś się o stypendium będąc zakwaterowanym w akademiku i w trakcie roku zrezygnowałeś z niego. Druk oświadczenia znajduje się w E‑obiegach na stronie Wirtualnej Uczelni po zalogowaniu do konta studenta.

Nie. Stypendium socjalne w zwiększonej wysokości można uzyskać jedynie w szczególnie uzasadnionych przypadkach.

Podczas składania elektronicznie wniosków należy dołączyć także załączniki potwierdzające Twoje osiągnięcia / orzeczenie / zaistniałą sytuację losową. Po posiedzeniu Komisji Stypendialnej należy pobrać decyzję zamieszczoną w Wirtualnej Uczelni.  Składając wniosek o Stypendium dla osób niepełnosprawnych należy pamiętać o dostarczeniu oryginału aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności do Pełnomocnika ds. osób niepełnosprawnych.

Po złożeniu wniosku przez Wirtualną Uczelnię (WU), w przeciągu 14 dni dostarcz wszystkie wymagane załączniki do Działu Pomocy Materialnej. Po rozpatrzeniu kompletnego wniosku, na Twoim koncie w WU, w zakładce „Decyzje” pojawi się decyzja, którą należy pobrać

Sprawdź w Wirtualnej Uczelni czy podałeś prawidłowy numer konta. Numer konta powinien być jednakowy dla wszystkich wypłacanych świadczeń. Pamiętaj, że pierwsza wypłata dokonywana jest pod koniec listopada (z wyrównaniem za październik).

Wypłaty świadczeń przewidziane są na cztery dni przed końcem każdego miesiąca. Pierwsze wypłaty mają miejsce w listopadzie (z wyrównaniem za październik).

Nie, ale musisz zaliczyć poprzedni rok akademicki w terminie i uzyskać  wpis na rok kolejny.

Tak, ponieważ rodzice są wykazani w Urzędzie Gminy jako właściciele gruntów.

Tak. Nie liczymy tylko wtedy, gdy umowa dzierżawy jest zawarta zgodnie z przepisami o ubezpieczeniu społecznym rolników, to znaczy wydzierżawiający to  rencista.

Jeśli czekasz na komisję w sprawie wydania nowego orzeczenia, złóż wniosek o stypendium dla osób niepełnosprawnych wraz z oświadczeniem o oczekiwaniu na nową decyzję.

Nie, zapomoga jest przyznawana studentowi znajdującemu się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej. Złóż wniosek o stypendium socjalne.

Nie, miejsce pobytu rodziców nie ma znaczenia.

Nie, musisz wykazać dochody rodziców. Zgodnie z prawem jeśli dziecko ukończyło 18 lat i nadal kontynuuje naukę, rodzice mają obowiązek utrzymywania go do 26 roku życia. Jeżeli rodzice żyją i nie mają zasądzonych wobec Ciebie alimentów musisz zatem wykazywać dochody rodziców. By nie wykazywać rodziców na wniosku, musisz spełniać warunki dla osób samodzielnych finansowo.

Wtedy, gdy spełniasz jeden z wymienionych warunków:
– ukończyłeś 26 lat,
– lub pozostajesz w związku małżeńskim,
– lub masz na utrzymaniu dziecko,
– lub osiągnąłeś pełnoletniość przebywając w pieczy zastępczej,
– lub posiadasz stałe źródło dochodów i Twój przeciętny miesięczny dochód w poprzednim roku podatkowym oraz w roku bieżącym w miesiącach poprzedzających miesiąc złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 3, jest wyższy lub równy 1,15 sumy kwot określonych w art. 5 ust. 1 i art. 6 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych
oraz nie prowadzisz wspólnego gospodarstwa domowego z żadnym z rodziców.

Tak, jeśli rodzeństwo jest na utrzymaniu Twoich rodziców we wspólnym gospodarstwie domowym.

Wniosek o stypendium socjalne, Rektora, stypendium dla osób niepełnosprawnych i zapomogę należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem Wirtualnej Uczelni.

Brakujące dokumenty należy przesłać pocztą do Działu Pomocy Materialnej :
Dział Pomocy Materialnej
Plac Hallera 1,
90–647 Łódź
lub dostarczyć je osobiście do pracownika działu — budynek 1b, 2 piętro, pokoje 204–206 lub przesłać pocztą polską, kurierem pod wyżej wskazany adres.

Skontaktuj się z Działem Pomocy Materialnej telefonicznie: 799–092-102, lub mailowo: pomocmaterialna@umed.lodz.pl

Tak, jednakże nie może być to ten sam rodzaj stypendium.  Świadczenia możesz pobierać tylko na jednym, wskazanym przez Ciebie kierunku.

Nie, stypendia Rektora, socjalne, dla niepełnosprawnych i zapomoga to dochody nieopodatkowane i nie wykazuje się ich w Urzędzie Skarbowym jak i nie wlicza do dochodu.

Tak, ale decyzję podejmuje Komisja Stypendialna, należy więc złożyć wniosek o wypłatę stypendium podczas urlopu.

Nie, kontynuacja nauki uprawniająca do korzystania ze świadczeń musi prowadzić do uzyskania tytułu magistra.

Należy złożyć wniosek o przyznanie stypendium socjalnego. Skontaktuj się z Działem Pomocy Materialnej telefonicznie: 799–092-102, lub mailowo: pomocmaterialna@umed.lodz.pl

Nie, jeśli nie jesteście w związku małżeńskim.

Nie, możesz otrzymywać stypendia tylko na jednym, wskazanym przez Ciebie kierunku studiów.

Niezbędne jest oryginalne zaświadczenie z Urzędu Skarbowego. Zaświadczenie o dochodach dotyczy wszystkich pełnoletnich członków rodziny.

Tak, ale nie dłużej niż 5 miesięcy

Nie.

Wszystkie informacje zamieszczamy w Wirtualnej Uczelni. W przypadku składania wniosków w formie elektronicznej, student otrzymuje decyzję na swoje konto w WU. Informacje o przyznaniu akademika dostaniesz na maila .

Aktualne stawki stypedniów znajdziesz na stronie internetowej w zakładkach dotyczących rodzajów stypendiów

Wniosek o stypendium socjalne możesz złożyć w momencie gdy twoja sytuacja materialna wskazuje na potrzebę korzystania z pomocy materialnej. Oznacza to, że w przypadku pogorszenia się sytuacji materialnej Twojej rodziny, wniosek możesz złożyć także w trakcie roku akademickiego. Wnioski na nowy rok akademicki uruchamiane są w Wirtualnej Uczelni. Terminy podawane są w zakładce „aktualności” na naszej stronie

Oświadczenie o dochodach nieopodatkowanych składa student za siebie i każdego pełnoletniego członka rodziny. Oświadczenie dostępne jest w Wirtualnej Uczelni w zakładce e‑sprawy → e‑obiegi → e‑usługi

Wykaz niezbędnych dokumentów znajdziesz w plikach do pobrania

Miejsce w akademiku w pierwszej kolejności dostanie student, któremu odległość od miejsca zamieszkania do uczelni utrudnia lub uniemożliwia studiowanie.

Kolejność złożenia wniosku nie ma żadnego znaczenia. Miejsce w akademiku w pierwszej kolejności dostanie student, któremu odległość od miejsca zamieszkania do uczelni utrudnia lub uniemożliwia studiowanie.

Wnioski o przyznanie miejsca w DS. składane są w terminach określonych w ESOS oraz opublikowanych na stronie internetowej akademików.

Aby ubiegać się o miejsce w akademiku należy wypełnić elektroniczny wniosek o miejsce w Domu Studenckim dostępny na Platformie Rekrutacyjnej pod kafelkiem „Akademiki”. Do wniosku nie trzeba załączać dodatkowych dokumentów.

W trakcie trwania roku akademickiego można korzystać z wolnych miejsc. Zakwaterowanie następuje po uzyskaniu zgody kierownika domu studenckiego.

Jeśli jesteś studentem, informację na ten temat znajdziesz w Wirtualnej Uczelni, w zakładce „akademiki”. Jeśli jesteś kandydatem, informacja zostanie wysłana na Twój adres mailowy podany podczas rekrutacji.

Aktualny cennik znajdziesz na stronie naszych akademików w zakładce cennik .

W terminie od 1 lipca do 20 września student ma możliwość korzystania z miejsca w akademiku, po uzyskaniu zgody kierownika domu studenckiego.

Laureat lub finalista olimpiady stopnia centralnego oraz laureat konkursów międzynarodowych lub ogólnopolskich, w tym realizowanych przez UMED, wnosi opłaty za akademik obniżone o 50% przez cały okres kształcenia. Laureat lub finalista olimpiady stopnia centralnego oraz laureat konkursów międzynarodowych lub ogólnopolskich, w tym realizowanych przez UMED, wnosi opłaty za akademik obniżone o 50% przez cały okres kształcenia.

Studentowi, który z góry wniesie opłatę za zakwaterowanie za cały rok akademicki przysługuje rabat 7% w opłacie miesięcznej. Studentowi, który z góry wniesie opłatę za semestr przysługuje rabat 5% w opłacie miesięcznej.

Kaucja gwarancyjna to kwota 700 zł wnoszona jednorazowo przed zakwaterowaniem, najpóźniej w dniu zakwaterowania.Kaucja służy zabezpieczeniu środków na pokrycie kosztów ewentualnych napraw lub szkód wyrządzonych w akademiku, nieuregulowania opłaty za akademik lub innych zobowiązań wobec Uczelni. Jest ona rozliczana po ostatecznym wykwaterowaniu z domu studenckiego.

Informacje o wyposażeniu akademików znajdziesz na stronie internetowej akademików. W celu uzyskania szczegółowych informacji skontaktuj się z  administracją wybranego akademika akademiki.umed.pl

Za opóźnienie w opłacie naliczana jest opłata za nieterminowe płatności wynosząca 50zł za każdy miesiąc, w którym nie została dokonana opłata w terminie. Liczy się data księgowania na koncie Akademika Uczelni.

Osoby, którym przyznano miejsce w DS:

obecni studenci w miesiącu czerwcu — wnoszą opłatę za zakwaterowanie za miesiąc październik w ciągu 7 dni od dnia otrzymania informacji o przyznaniu miejsca w DS;
nowi studenci w miesiącu sierpniu — wnoszą opłatę za zakwaterowanie za miesiąc październik w ciągu 7 dni od przesłania przez Uniwersytet na adres email podany w procesie rekrutacyjnym informacji o przyznaniu miejsca w DS;
osoby niewymienione w pkt 1 i 2 — wnoszą opłatę za zakwaterowanie za miesiąc październik najpóźniej w dniu zakwaterowania;
Brak wniesienia opłaty za zakwaterowanie w w/w terminie oznacza rezygnację z przyznanego miejsca

Każdego roku jest to inna średnia, która zależy od ilości złożonych wniosków oraz średniej jaką uzyskali studenci, którzy je złożyli. Dodatkowo liczone są również osiągnięcia, które są osobno punktowane i wpływają na liczbę punktów w ostatecznym rankingu.

Dla każdego rocznika z danego kierunku średnia była inna. Wszystko zależy od ilości złożonych wniosków w danym roku akademickim na danym kierunku. W celu uzyskania szczegółowych informacji połącz się z nami na LiveChat lub skontaktuj się telefonicznie/mailowo.

Tak, powtarzanie wyklucza jedynie możliwość pobierania stypenium rektora oraz stypendium ministra.

W takiej sytuacji należy wysłać brakujące dokumenty do osoby odpowiedzialnej za dany kierunek ds. stypendialnych we wskazanym terminie. Jeżeli student ma wątpliwości czy dokument należy przedstawić oryginalny czy też wystarczająca jest kopia lub skan, to należy skontaktować się z działem Pomocy Materialnej.

Wnioski o Stypendium Rektora będzie można składać w październiku nowego roku akademickiego. Konkretne daty będą podane do wiadomości publicznej odpowiednio wcześniej za pośrednictwem strony internetowej.

O Stypendium Rektora mogą ubiegać się studenci:
– którzy w poprzednim roku akademickim uzyskali wysoką średnią oraz posiadają osiągnięcia naukowe lub artystyczne lub sportowe
– którzy terminowo zaliczyli wszystkie przedmioty niezależnie od formy studiów
– przyjęci na 1 rok studiów, którzy są laureatami olimpiady międzynarodowej albo laureatem lub finalistą olimpiady centralnej
– przyjęci na 1 rok studiów, którzy są medalistami co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski

Decyzję o przyznaniu albo odmowie przyznania Stypendium Rektora należy odebrać w Wirtualnej Uczelni.

Podstawą przyznania zapomogi jest przejściowa trudna sytuacja życiowa. Z tej formy pomocy możesz skorzystać w ciągu 3 miesięcy od wystąpienia takiego zdarzenia. Do wniosku musisz dołączyć dokumenty potwierdzające zaistniałą sytuację.W przypadku złej sytuacji materialnej spowodowanej zdarzeniami innymi niż losowe, złóż wniosek o stypendium socjalne.

Jeśli zostało Ci przyznane miejsce w DS, ale nie jesteś jeszcze zakwaterowany, poinformuj o rezygnacji Dział Pomocy Materialnej na e-mail pomocmaterialna@umed.lodz.pl. Jeśli jesteś mieszkańcem DS złóż pisemną rezygnację do kierownika akademika na 30 dni przed planowaną wyprowadzką.

Studentom ze szczególnie dobrymi wynikami w nauce i wzorowym wypełnianiem swoich obowiązków, mogą być przyznawane: nagrody i wyróżnienia Rektora, nagrody fundowane przez instytucje państwowe, pochwała Dziekana, inne nagrody i wyróżnienia, jak również stypendium Rektora, a także stypendia z Funduszu Własnego UMED.

W sprawach dotyczących osób niepełnosprawnych skontaktuj się z Pełnomocnikiem ds. osób niepełnosprawnych – Strefa Obsługi Studenta, pl. Hallera 1, parter, nr telefonu: tel. (0-42) 272 52 09. Informacje możesz rónież znaleźć na stronie.

Możesz ubiegać się o stypendium socjalne, socjalne podwyższone, dla osób niepełnosprawnych, zapomogę i stypendium Rektora, a także stypendium z Funduszu Własnego UMED. Stypendia przyznawane są wyłącznie na wniosek studenta. Proszę o kontakt z Działem Pomocy Materialnej.

Uczelnia może Cię zgłosić do ubezpieczenia zdrowotnego i opłacić składki jeśli ukończyłeś 26 lat, nie pracujesz i nie jesteś zgłoszony przez rodzinę. Zgłoszenie realizowane jest wyłącznie na Twój wniosek. Skontaktuj się z Działem Pomocy Materialnej , tel 42 272 51 44 do 51.W przypadku gdy nie ukończyłeś 26 lat, a Twoi rodzice nie pracują i są zarejestrowani w Urzędzie Pracy, to rodzice muszą zgłosić swoje dzieci do ubezpieczenia właśnie w Urzędzie Pracy.

Skip to content